Начальник - Давиденко Вікторія Вікторівна, тел./факс: 249-47-61, кімн. 417.
Служба у справах дітей та сім'ї (далі – Служба) є відокремленим структурним підрозділом Солом‘янської районної в місті Києві державної адміністрації зі статусом юридичної особи, підпорядковується заступнику голови Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації.
Список відповідальних працівників:
Заступник начальника Служби - начальник відділу - Олексієнко Тамара Василівна, тел. 207-09-08, кімн. 413.
Заступник начальника Служби - начальник відділу - Стрелюк Лідія Миколаївна, тел. 207-39-36, кімн. 405.
Відділ соціально-аналітичної роботи:
Заступник начальника служби - начальник відділу - Олексієнко Тамара Василівна, тел. 207-09-08, кімн. 413;
Питання, що вирішуються відділом
організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
• забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів дітей Солом'янського району міста Києва;
• аналізує стан провадження службою державної політики у сфері соціального захисту прав та інтересів дітей Солом’янського району міста Києва;
• розглядає в установленому порядку у межах своєї компетенції запити і звернення народних депутатів, депутатів відповідних місцевих рад, звернення громадян, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, здійснює прийом громадян та вживає відповідних заходів для вирішення порушених ними питань;
• розробляє та здійснює самостійно або разом з відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадськими організаціями заходи по забезпеченню прав, свобод і законних інтересів дітей;
• узагальнює та подає пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку району, регіональних програм, планів, прогнозів із питань, що стосуються компетенції служби;
• забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є служба;
• аналізує та проводить підготовку узагальнюючої інформації, що стосується роботи служби, розробляє планово-звітну документацію служби;
• забезпечує захист інформації з обмеженим доступом;
• забезпечує захист персональних даних;
• здійснює організацію діловодства в службі, забезпечує облік службової кореспонденції та контролює дотримання порядку її проходження;
• контролює своєчасний розгляд запитів на інформацію, володільцем якої є служба;
• співпрацює із засобами масової інформації щодо висвітлення роботи служби;
• здійснює захист майнових та житлових прав та інтересів дітей у судовому порядку;
• забезпечує дотримання майнових прав та інтересів дітей у разі здійснення заходів примусового характеру відділами державної виконавчої служби органів юстиції;
• здійснює контроль за додержанням вимог законодавства під час відрахування дітей із навчальних закладів та подальшим їх навчанням та працевлаштуванням;
• здійснює контроль за додержанням вимог законодавства про працю дітей на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності;
• взаємодіє з центром зайнятості з питань працевлаштування неповнолітніх;
• здійснює представництво інтересів дітей, які є внутрішньо переміщеними особами, прибули та перебувають на території Солом‘янського району міста Києва без законного представника;
• формує та подає до Солом‘янського районного управління юстиції у м. Києві перелік нормативно-правових актів (наказів) служби, які підлягають державній реєстрації;
• готує та організовує наради, семінари, круглі столи з питань, що стосуються компетенції відділу, здійснює ведення відповідної документації (порядків денних, протоколів, протокольних доручень тощо);
• здійснює підготовку матеріалів, що стосуються компетенції відділу на засідання комісії з питань захисту прав дитини при Солом’янській райдержадміністрації;
• взаємодіє з центрами соціально-психологічної реабілітації, установами та органами юстиції України з метою захисту прав та охоронюваних законом інтересів осіб, які не досягли 18-річного віку, з метою оформлення документів для вирішення питання щодо визнання такої особи біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;
• перевіряє стан організації соціально-виховної роботи з дітьми в підліткових клубах за місцем проживання та залученням дітей до активних форм зайнятості у позаурочний час;
• здійснює надання методичної допомоги підлітковим клубам за місцем проживання з питань соціально-виховної роботи з дітьми та сім’ями.
Відділ по роботі з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування:
Начальник - Сичинська Олена Олександрівна, тел.: 207-39-34, 207-09-70, каб. 411, 454;
Заступник начальника відділу - Корнієнко-Хожай Лариса Анатоліївна, тел. 207-39-34, 207-09-70, кімн. 411, 454;
Питання, що вирішуються відділом
• організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
• забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
• аналізує стан соціального і правового захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які мешкають в Солом’янському районі міста Києва;
• готує пропозиції до проектів програм економічного та соціального розвитку м. Києва щодо соціального і правового захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які мешкають в Солом’янському районі міста Києва;
• розглядає в установленому порядку у межах своєї компетенції запити і звернення народних депутатів, депутатів відповідних місцевих рад, звернення громадян, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, здійснює прийом громадян та вживає відповідних заходів для вирішення порушених ними питань;
• готує проекти розпоряджень адміністрації, з питань, що належать до компетенції відділу;
• забезпечує захист інформації з обмеженим доступом;
• забезпечує захист персональних даних;
• забезпечує додержання вимог чинного законодавства з питань соціального і правового захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
• розробляє та здійснює самостійно або разом з відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадськими організаціями заходи по забезпеченню прав, свобод і законних інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
• взаємодіє з підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадських організацій у вирішенні питань соціального та правового захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
• формує громадську думку щодо державної політики з питань соціального та правового захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
• перевіряє стан виховної роботи щодо соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у закладах освіти, дитячих будинках-інтернатах, будинках дитини, середніх спеціальних навчальних закладах, центрах медико-соціальної реабілітації дітей, у сім’ях опікунів (піклувальників), прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу, патронатних сім`ях;
• перевіряє умови проживання та виховання дітей, які були усиновлені, та мешкають на території району;
• вживає відповідних заходів, згідно з чинним законодавством України, до осіб, які призначені законними представниками дітей, та не забезпечують належних умови життя, навчання та виховання своїх підопічних.
Відділ з питань організації профілактичної роботи:
Начальник – Проніна Марія Миколаївна, тел.: 248-97-90, каб. 404, 414,
Питання, що вирішуються відділом
• організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
• забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів дітей Солом'янського району м. Києва;
• забезпечує реалізацію державної політики з питань соціального захисту дітей і запобігання дитячій бездоглядності та вчинення правопорушень дітьми в Солом’янському районі м. Києва;
• здійснює самостійно або разом з відповідними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадськими організаціями заходів, спрямованих на запобігання вчинення дітьми правопорушень та злочинів, попередження жорстокого поводження з дітьми, усунення причин, що породжують ці явища, профілактики безпритульності ті бездоглядності серед дітей;
• виявляє дітей, які опинились в складних життєвих обставинах та організовує координаційну роботу з установами, організаціями, незалежно від форм власності, щодо забезпечення захисту прав та інтересів таких дітей;
• розглядає в установленому порядку у межах своєї компетенції запити і звернення народних депутатів, депутатів відповідних місцевих рад, звернення громадян, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, здійснює прийом громадян та вживає відповідних заходів для вирішення порушених ними питань;
• організовує разом з суб’єктами профілактичної роботи, які опікуються долею дітей, заходи щодо захисту прав та інтересів дітей, виявляє причини, що зумовлюють дитячу бездоглядність, запобігає правопорушенням серед дітей;
• аналізує та надає пропозиції до районних та інших програм щодо удосконалення заходів з питань соціального захисту, забезпеченню прав, свобод і законних інтересів неповнолітніх та попередженню вчиненню ними правопорушень;
• здійснює районні профілактичні заходи щодо виявлення та усунення причин, які запобігають дитячій бездоглядності та сприяють вчиненню дітьми правопорушень;
• здійснює надання місцевим органам виконавчої влади, підприємствам, установам та організаціям незалежно від форм власності, громадським організаціям, громадянам методичну та консультаційну допомогу і координує їх зусилля у вирішенні питань соціального захисту дітей та профілактики правопорушень;
• здійснює підготовку аналітичних та статистичних даних, що стосуються напрямів роботи відділу;
• здійснює облік дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, та забезпечує внесення всієї необхідної інформації щодо них до системи ЄІАС „Діти”;
• координує та організує проведення роботи із запобігання бездоглядності, безпритульності, жорстокого поводження з дітьми, та профілактики правопорушень серед дітей разом із іншими суб’єктами соціальної роботи;
• здійснює підготовку документів на розгляд комісії з питань захисту прав дитини при Солом’янській районній в м. Києві державній адміністрації з питань, що стосуються роботи відділу та його повноважень;
• здійснює вчасне інформування та, в подальшому, взаємодіє з Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді району з метою надання соціальних послуг дитині, яка опинилась у складних життєвих обставинах, та здійснення соціального супроводу сім’ї, в якій вона виховується;
• здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних установах для дітей, організацією виховної роботи у навчальних закладах увсіх форм власності;
• взаємодіє з відділами та управліннями щодо соціального захисту дітей, які зазнали фізичного, психологічного, сексуального, економічного насильства, жорстокого поводження або де існує реальна загроза його вчинення;
• взаємодіє з благодійними, громадськими організаціями, соціально-реабілітаційними центрами, з метою надання допомоги дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
• взаємодіє, в межах своєї компетенції, з підрозділами Національної поліції щодо дітей, які перебувають на профілактичних обліках;
• проводить підготовку узагальнюючої інформації, що стосується роботи відділу розробляє планово-звітну документацію служби;
• забезпечує захист інформації з обмеженим доступом;
• забезпечує захист персональних даних;
• готує та організовує наради, семінари, круглі столи з питань, що стосуються компетенції відділу, здійснює ведення відповідної документації (порядків денних, протоколів, протокольних доручень тощо).
Відділ з питань захисту прав дітей:
Заступник начальника служби - начальник відділу - Стрелюк Лідія Миколаївна, тел.: 207-39-36, каб. 405,
Питання, що вирішуються відділом
• забезпечує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади у межах своїх повноважень;
• здійснює у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів дітей Солом'янського району міста Києва;
• розробляє та здійснює самостійно або разом з відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадськими організаціями заходи по забезпеченню прав, свобод і законних інтересів дітей;
• подає пропозиції до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку району, регіональних програм, планів, прогнозів з питань, що стосуються компетенції відділу;
• забезпечує захист персональних даних та захист інформації з обмеженим доступом;
• здійснює прийом громадян та забезпечує в установленому порядку розгляд звернень громадян з питань:
- вирішення спорів між батьками щодо визначення або зміни прізвища та імені дитини;
- вирішення спорів між батьками щодо визначення місця проживання дитини;
- вирішення спорів між батьками щодо виїзду дітей за кордон;
- вирішення спорів між батьками щодо участі у вихованні дитини того з батьків, хто проживає окремо від неї;
- усунення перешкод у здійсненні бабою, дідом, прабабою, прадідом своїх прав щодо виховання онуків, правнуків;
- позбавлення або поновлення батьківських прав стосовно малолітніх і неповнолітніх дітей за позовною заявою одного з батьків;
- призначення управителя майном, що використовувалось у підприємницькій діяльності, якщо власником майна стала неповнолітня чи малолітня особа;
- вступу у спадщину від імені дітей;
- надання повної цивільної дієздатності неповнолітнім;
- отримання дитиною психіатричної допомоги;
- цільового витрачання аліментів на утримання дітей;
- здійснення правочинів стосовно майна, право власності на яке або право користування яким мають діти;
- оформлення нотаріальних заяв, довіреностей від імені дітей;
- припинення права отримання аліментів на дитину в зв'язку з набуттям права власності на нерухоме майно;
• надає адміністративні послуги з питань, що відносяться до компетенції відділу, забезпечує співпрацю з відділом адміністрації, відповідальним за організацію надання адміністративних послуг;
• здійснює контроль за додержанням батьками майнових прав та права власності дитини на майно при відчуженні жилих приміщень та придбанні нового житла;
• здійснює контроль за діяльністю управителя майном, яке використовується у підприємницькій діяльності;
• здійснює захист прав та інтересів дітей у судовому порядку з питань, що стосуються компетенції відділу;
• готує з питань, що відносяться до компетенції відділу, проекти розпоряджень адміністрації, висновків до суду, відповідей на листи та запити інших підрозділів адміністрації, організацій різних форм власності, проекти позовних заяв, заперечень, листів до суду, відповідей на звернення громадян, запити та звернення народних депутатів, депутатів відповідних місцевих рад, відповідей на запити на інформацію;
• готує та організовує наради, семінари, круглі столи з питань, що стосуються компетенції відділу, здійснює ведення відповідної документації (порядків денних, протоколів, протокольних доручень тощо);
• організовує проведення комісії з питань захисту прав дитини при Соломꞌянській районній в місті Києві державній адміністрації (далі – комісія), веде документацію комісії;
• здійснює підготовку матеріалів, що стосуються компетенції відділу, на засідання комісії;
• надає письмові рекомендацій відповідним установам, службовим особам та громадянам для вжиття заходів щодо поліпшення умов утримання, виховання дітей, додержання діючого законодавства про охорону їх прав та інтересів;
• готує статистичну та аналітичну звітність, що стосується роботи відділу;
• проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу, зокрема, через засоби масової інформації в межах своєї компетенції;
• здійснення інших функцій відповідно до чинного законодавства.
Сектор бухгалтерського обліку та звітності:
Завідувач сектору - Уманець Ксенія Ігорівна, тел.: 248-49-96, каб. 408.
ЄРДПОУ 37485506
Структура
• організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, що стосується компетенції, та здійснює контроль за їх реалізацією;
• аналізує впровадження змін державної політики у сфері бухгалтерського обліку і звітності;
• складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансової та бюджетної звітності, а також державної статистичної, зведеної та іншої звітності в порядку, встановленому законодавством;
• здійснює поточний контроль за:
- дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, їх реєстрації в органах Державної казначейської служби та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань;
- правильністю зарахування та використання кошторисних асигнувань служби;
- веденням бухгалтерського обліку, складенням фінансової та бюджетної звітності, дотриманням бюджетного законодавства та національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку.
• своєчасно подає звітність;
• своєчасно та в повному обсязі перераховує податки і збори (обов'язкових платежів) до відповідних бюджетів;
• забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:
- використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;
- інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу.
• проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо недопущення дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства;
• забезпечує:
- дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти шляхом проведення закупівель через електронний майданчик «Е-Тендер»;
- достовірності та правильності оформлення інформації, включеної до реєстрів бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань;
- повноти та достовірності даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;
- зберігання, оформлення та передачі до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності;
- у повному обсязі правдивою та неупередженою інформацією про фінансовий стан бюджетної установи, результати її діяльності та рух бюджетних коштів шляхом відображення їх на електронних сервісах у відкритому доступі та до Департаменту комунальної власності Київської міської адміністрації;
- відповідні структурні підрозділи служби у справах дітей даними бухгалтерського обліку та звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень, складення економічно обґрунтованих калькуляцій собівартості послуг, що можуть надаватися за плату відповідно до законодавства, визначення можливих ризиків фінансово-господарської діяльності.
• бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;
• забезпечує здійснення заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників;
• здійснює заходи щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;
• організовує та здійснює кадрову роботу, в основу якої покладено принципи демократичного добору і просування по службі за діловими якостями та професійною компетентністю, підвищення професійного рівня працівників, реалізовує єдиної державну політику з питань державної служби;
• відповідає за координацію та організацію роботи з питань запобігання корупційним проявам серед працівників служби;
• інформує керівника у разі виявлення фактів, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими особами, а також ознак правопорушення за результатами перевірок декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, інформування в установленому порядку правоохоронних органів відповідно до їх компетенції;
• взаємодіє з підрозділами з питань запобігання та виявлення корупції державних органів, спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції;
• готує пропозиції до проекту місцевого бюджету щодо фінансування на звітний період;
• готує пропозиції до проектів програм економічного та соціального розвитку району та м. Києва;
• забезпечує контроль за ефективним використанням бюджетних коштів, розпорядником яких є служба;
• здійснює закупівлю товарів, робіт, послуг у порядку, встановленому чинним законодавством України;
• розглядає в установленому порядку у межах своєї компетенції запити і звернення народних депутатів, депутатів відповідних місцевих рад, звернення працівників служби, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності;
• готує проекти розпоряджень адміністрації з питань, що належать до компетенції сектору;
• забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
• забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
• забезпечує захист інформації з обмеженим доступом;
• забезпечує захист персональних даних;
• здійснює роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів згідно з повноваженнями.
Адреса: 03020, м.Київ, проспект Повітрофлотський, 41, кімн. 402, 404, 405, 406, 408, 411, 413, 414, 417, 454
Телефони: 248-97-56
Факс: 248-97-56, 207-39-36, 248-97-90
Email: [email protected]
Часи роботи:
понеділок - четвер з 8.00 до 17.00,
п'ятниця з 8.00 до 15.45,
перерва з 12.00 до 12.45.
Часи прийому громадян:
Вівторок з 15.00 до 17.00, п'ятниця з 10.00 до 12.00
Прийом громадян з питань надання адміністративних послуг, що віднесені до компетенції Служби, здійснюється у Центрі надання адміністративних послуг Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації за адресою: м.Київ, просп.Повітрофлотський, 41, I поверх, згідно з розкладом роботи Центру. З питань, що стосуються усиновлення, прийом громадян ведеться в каб.454 згідно з розкладом прийому громадян в Службі.
Служба у справах дітей та сім'ї забезпечує діяльність комісії з питань захисту прав дітей при Солом‘янській районній в місті Києві державній адміністрації.
Телефон для довідок: (044) 207-39-36. Засідання комісії відбуваються у I та III четвер кожного місяця за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 41, каб. 409, о 15.00.
Положення про службу у справах дітей
Структура служби у справах дітей та сім'ї
Штатний розпис служби у справах дітей та сім'ї
Нормативно-правові акти з питань, що належать до компетенції Служби
Зміни у законодавстві, яким регулюється діяльність органів опіки та піклування, пов‘язана із захистом прав дитини
Доступ до публічної інформації
Надання публічної інформації cлужбою у справах дітей та сім'ї Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації здійснюється у відповідь на інформаційний запит.
Згідно з Законом України «Про доступ до публічної інформації», публічною є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень.
Для оформлення інформаційного запиту до служби у справах дітей та сім'ї Солом‘янської районної в місті Києві державної адміністрації звертатись:
електронною поштою: [email protected],
усно: телефон/факс (044) 248-97-56
письмово: 03020, м. Київ, просп. Повітрофлотський, 41 служба у справах дітей та сім’ї Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації (на конверті зазначити "Публічна інформація"); подати особисто: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 41, каб. 406 (згідно з розкладом прийому громадян).
Відповідальний з питань запитів на інформацію – заступник начальника Служби-начальник відділу соціально-аналітичної роботи служби у справах дітей та сім'ї Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації Олексієнко Тамара Василівна.
Порядок оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності
Згідно з Законом "Про доступ до публічної інформації", відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.
Відповідно до статті 23 Закону "Про доступ до публічної інформації", рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Види інформації (за змістом відповідно до Закону України «Про інформацію»), якою володіє служба у справах дітей та сім'ї:
- інформація про фізичну особу (зареєстровано базу персональних даних кадрового обліку та нарахування виплат посадовим особам і найманими працівниками, подано заяву про реєстрацію бази персональних даних обліку дітей та громадян, які бажають взяти дітей на виховання в сім'ю),
- правова,
- статистична.
Згідно з Законом України «Про доступ до публічної інформаці» інформацією з обмеженим доступом в Службі є конфіденційна інформація.
З 01.01.2014 реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, звернень громадян і запитів на інформацію, володільцем якої є Служба, здійснюється в електронному виді в системі електронного документообігу АСКОД.
Порядок оприлюднення публічної інформації
Публічна інформація оприлюднюється на інформаційних стендах біля кабінетів Служби та на офіційному веб-сайті Соломянської районної в місті Києві державної адміністрації в мережі Інтернет.
Громадськість може брати участь у обговоренні нагальних питань щодо реалізації повноважень Служби шляхом подання звернень у зручній для громадян формі (письмово, усно, електронною поштою, телефоном) та участі у громадських обговореннях організованих Службою.
1. Дітям, внутрішньо переміщеним, які не мають законних представників та фактично мешкають в Солом‘янському районі м. КиєваВідповідно до ст.4 Закону України «Про забезпечення прав та свобод внутрішньо переміщених осіб» факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що видається в Солом‘янському районі м. Києва Управлінням праці та соціального захисту населення Солом‘янської районної в м. Києві державної адміністрації (м. Київ, просп. Повітрофлотський, 40-а, тел. 207-39-22).
Заяву на отримання цієї довідки від імені дітей подає їх законний представник. У випадку відсутності законного представника у дітей-сиріт або дітей, позбавлених батьківського піклування, або, якщо діти прибувають без супроводження, таку заяву від їх імені подає представник служби у справах дітей Солом‘янської районної в м. Києві державної адміністрації (за консультаціями звертатись: щодо дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, - тел.248-97-55, щодо дітей, які прибули без супроводження батьків, - тел.248-97-56).
Підставами для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є наявність реєстрації місця проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 вищевказаного Закону (збройний конфлікт, тимчасова окупація, повсюдні прояви насильства, масові порушення прав людини та надзвичайні ситуації природного чи техногенного характеру) на момент їх виникнення.
2. Є рішення суду про визначення місця проживання малолітньої дитини зі матір'ю. Батько дитини самовільно забрав дитину з дитсадка і відмовляється повертати матері. Що робити?Згідно зі статтею 162 Сімейного кодексу України, якщо один із батьків самочинно, без згоди другого з батьків, з яким на підставі закону або рішення суду проживала малолітня дитина, змінить її місце проживання, у тому числі способом її викрадення, суд за позовом заінтересованої особи має право негайно постановити рішення про відібрання дитини і повернення її за попереднім місцем проживання.
3. Зміна прізвища дитиниПісля розірвання шлюбу я змінила прізвище на дівоче, моя малолітня донька носить прізвище колишнього чоловіка, який протягом останніз 3-х років не спілкується з дитиною, не цікавиться її життям, має заборгованність по сплаті аліментів. Донька бажає носити однакове зі мною прізвище, батька практично не пам’ятає. Чи можливо змінити прізвище дитині?
- Так. Відповідно до статті 148 Сімейного кодексу України, у разі зміни прізвища одного з батьків прізвище дитини може бути змінене за згодою обох батьків та за згодою дитини, яка досягла семи років. У разі заперечення одним із батьків щодо зміни прізвища дитини спір між ними щодо такої зміни може вирішуватися органом опіки та піклування або судом. При вирішенні спору беруться до уваги виконання батьками своїх обов'язків щодо дитини, а також інші обставини, які засвідчують відповідність зміни прізвища інтересам дитини.
4. Після розірвання шлюбу один з батьків постійно чинить перешкоди у вихованні дитині іншому. Що робити?Відповідно до статті 157 СК України питання виховання дитини вирішується батьками спільно; той із батьків, хто проживає окремо від дитини, зобов’язаний брати участь у її вихованні і має право на особисте спілкування з нею. Той із батьків, з ким проживає дитина, не має права перешкоджати тому з батьків, хто проживає окремо, спілкуватись з дитиною та брати участь у її вихованні.
За заявою одного з батьків орган опіки та піклування визначає способи участі у вихованні дитини та спілкуванні з нею того з батьків, хто проживає окремо від неї, згідно зі статтею 158 СК України. Відповідно до статті 159 СК України якщо той із батьків, з ким проживає дитина, чинить перешкоди тому з батьків, хто проживає окремо, у спілкуванні з дитиною та у її вихованні, зокрема якщо він ухиляється від виконання рішення органу опіки та піклування, другий із батьків має право звернутися до суду з позовом про усунення цих перешкод.
Для вирішення цієї проблеми один із батьків звертається до органу опіки та піклування за фактичним місцем проживання дитини або до суду за місцем реєстрації відповідача (залучає в якості 3-ї особи орган опіки та піклування за фактичним місцем проживання дитини) та надає необхідні документи, перелік яких зазначений на сайті Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації.
5. Право батьків на відібрання малолітньої дитини від інших осібПісля смерті дружини я відправив на літо малолітнього сина на оздоровлення до її батьків у іншу область. Однак повернути сина не вдається, дід та баба його ховають, відмовляються віддати. Які мої дії?
- Зважаючи на те, що батьки мають переважне право перед іншими особами на те, щоб малолітня дитина проживала з ними, відповідно до статті 163 Сімейного кодексу України Ви маєте право вимагати відібрання сина від будь-якої особи, яка тримає її у себе не на підставі закону або рішення суду. Рекомендуємо звернутись з позовом до суду про відібранні малолітньої дитини від діда та баби і переданні її Вам.
6. Чи можливо визначити місце проживання дитини, яка досягла 15 років?Ні, місце проживання неповнолітньої дитини, тобто яка досягла 14 років, визначається нею самою, відповідно до статті 160 Сімейного кодекса України, ст. 13 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».
7. Чи можливо після розірвання стосунків та роз'їзду батьків дитини, які продовжують перебувати в шлюбі, визначити місце проживання дитини з одним з них?Так, чинним законодавством передбачено таке право батьків, які проживають окремо, але не дійшли згоди щодо цього питання.
8. Чи можна зареєструвати як одинока мати дитину, народжену протягом 10 місяців після розірвання шлюбу з колишнім чоловіком, який не є біологічним батьком дитини?Відповідно до статті 122 Сімейного кодексу України, дитина, яка народжена до спливу 10 місяців після припинення шлюбу походить від подружжя. Тільки у разі спільного з колишнім чоловіком звернення до державного органу реєстрації актів цивільного стану із заявою про невизнання чоловіка батьком дитини, походження немовляти буде визначено відповідно до ч.1 ст.135, і мати отримає статус одинокої матері.
9. Чи можна позбавити батьківських прав особу, яка тяжко хвора або має психічні розлади?Ні. Відповідно до статті 15 Сімейного кодексу України, якщо особа визнана недієздатною, її сімейний обов’язок особистого немайнового характеру припиняється у зв’язку з неможливістю його виконання. Якщо в результаті психічного розладу, тяжкої хвороби або іншої поважної причини особа не може виконувати сімейного обов’язку, вона не вважається такою, що ухиляється від його виконання.
10. Чи не втрачається право на отримання аліментів на дитину після позбавлення батька батьківських прав?Ні. Відповідно до статті 166 Сімейного кодексу України Особа, позбавлена батьківських прав, не звільняється від обов'язку щодо утримання дитини. Якщо питання про стягнення аліментів ще не вирішувалось у судовому порядку одночасно з позбавленням батьківських прав суд може на вимогу позивача або за власною ініціативою вирішити питання про стягнення аліментів на дитину.
11. Чи потрібен дозвіл органу опіки та піклування на реєстрацію (зняття з реєстрації) дитини за місцем проживання?Лише у випадку зняття з реєстрації місця проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб, стосовно яких встановлено опіку чи піклування, у відповідності до ст.7 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».
12. Що робити батькам дитини у разі виникнення судового спору, який стосується її прав та інтересів?У разі спору з житлових (майнових) питань необхідно залучити до його розгляду в якості третьої особи орган опіки та піклування Солом`янської районної в м. Києві державної адміністрації (просп.Повітрофлотський, 41, м.Київ, 03020, тел.248-97-56), для чого звернутись до суду (бажано письмово) з відповідним клопотанням (ч.3 ст.26, ст.35 ЦПК України).
Увага! Зразок клопотання дивіться в архіві!
- Частиною 4 статті 19 Сімейного кодексу України визначено категорію справ, де обов`язковою є участь органу опіки та піклування, який подає суду письмовий висновок щодо розв`язання спору. Це справи щодо:
- участі одного з батьків у вихованні дитини,
- місця проживання дитини,
- позбавлення та поновлення батьківських прав,
- побачення з дитиною матері, батька, які позбавлені батьківських прав,
- відібрання дитини від особи, яка тримає її у себе не на підставі закону або рішення суду,
- управління батьками майном дитини,
- усиновлення (ч.1.ст.254 ЦПК),
- скасування усиновлення та визнання його недійсним.
Додаток: зкачати 13. Яким чином вирішується спір між батьками щодо того, з ким буде проживати дитина після розлучення подружжя?Відповідно до статті 161 Сімейного кодексу України, якщо мати та батько, які проживають окремо, не дійшли згоди щодо того, з ким із них буде проживати малолітня дитини, спір між ними може вирішуватись органом опіки та піклування або судом. Для вирішення цієї проблеми один із батьків звертається до органу опіки та піклування за фактичним місцем проживання дитини або до суду за місцем реєстрації відповідача (залучає в якості 3-ї особи орган опіки та піклування за фактичним місцем проживання дитини) та надає необхідні документи. У разі проживання дитини в Солом`янському районі м.Києва відповідний перелік документів зазначений на сайті Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації.